Fyra enkla steg

För en lyckad process


Att komma förberedd gör processen enklare för alla parter, se våra fyra enkla steg för en så smidig transaktion som möjligt.

Steg 1

Kontakt & framtagande av offert

Då merparten av våra förfrågningar är kund- och projektunika så finns det inga standardprislistor att dela med sig av. Det är därför viktigt att ni har följande information tillgänglig för att vi skall kunna hjälpa med ett underlag till er, eller er kund:

  • Avsedd användning, såsom invändigt eller utvändigt material
  • Träslag
  • Dimension
  • Mängd i kvadratmeter eller löpmeter
  • Om materialet är utan längdkrav eller önskas längdsorterat eller exaktkapat. Om längdsorterat eller exaktkapat material önskas behövs information om längder.
  • Eventuell ytbehandling
  • Information om brandkrav och eventuella miljö-, medlems-, certifierings-krav

Med tillgång till denna information så har vi förutsättningar att ta fram ett underlag som ger er korrekt information om pris och tillgång och vid behov även presentera alternativ. Allt för att ni lättare ska kunna fatta rätt beslut kring ert projekt.

Sedan är det alltid en bonus om ni har information om önskad profil och när ungefär i tid det skulle vara önskat att få önskat material vid en eventuell order.

E-posta gärna er förfrågan till post@woodify.se och tillåt gärna ett par dagar för att få ett underlag.


 

Steg 2

Beställning

Inför en eventuell beställning är det viktigt att ni dubbelkollar att detaljer såsom mängder, längder, profiler, ändspont och eventuell ytbehandling stämmer. Ta höjd för svinn då kompletteringsbeställningar innebär prissättning baserat på den nya, oftast mindre mängden material som oftast blir mer kostsamt än priset per löpmeter eller styck i orginalordern. Utöver det står man inför nya produktion av material och leveranstid.

För att kunna lägga en beställning behöver vi vid order även information om:

  • Leveransadress
  • Aviseringskontakt samt telefonnummer
  • Behov av kranbilslossning eller tidslossning
  • Eventuellt märke

Efter detta ropas er order av hos produktionen som bereder er order i systemet och återkommer med planerad leveranstid från fabrik.


 

Steg 3

Tillverkning

Nu påbörjas arbetet med er order.
Normalt får man räkna med en leveranstid om ca ca 8-10 veckor för brandskyddsimpregnerade material och ungefär halva den tiden för övriga produkter. Lagervaror såsom reglar, läkt och duk kan ofta skickas ut med några dagars varsel.

Processen är förenklat så att råvaran för ert material inväntas, bereds och hyvlas sedan fram i önskad profil. För material som skall brandskyddas går det till brandskyddsimpregnering och efterföljande tork av material. Sedan kapas material som skall kapas och sist av allt går materialet igenom ytbehandlingen innan det packas och lastas ut för leverans.


 

Steg 4

Leverans

Våra bekräftade leveransdatum är alltid från fabrik så beroende av var i landet ert projekt befinner sig så kan det ta olika lång tid från fabrik till byggplats.

Är det viktigt att materialet är på plats en viss dag/tid så är det viktigt att meddela detta vid avrop eller i god tid så att hänsyn till detta kan tas vid bokning av transportör.

Vi samarbetar med ett par olika transportörer för att nå er byggplats på bästa sätt så snart er order är klar.

Ni informeras så snart ert material lämnat fabrik och när ni ert material förväntas vara på plats.

Välkommen att kontakta oss

med frågor eller funderingar